Om jouw sappen gekoeld bij jou thuis te krijgen, werken wij nauw samen met Leen Menken FoodService Logistics. Een pakket versturen naar een JUIZS klant is één. Maar een pakket versturen dat gekoeld moet blijven, is twee. Droog ijs, ice packs of isolerende verpakkingen worden vaak gebruikt om dit soort pakketten te versturen, maar daar mee is de temperatuur is niet (voor langere termijn) gewaarborgd. Bij Leen Menken doen ze het anders. Ze hebben een uniek transport netwerk met busjes die koelen of vriezen, waarmee we de pakketten versturen tot in de keuken van de klant. De temperatuurketen is daarmee dus 100% gegarandeerd. Want ook het magazijn in het distributiecentrum en de hubs (overslaglocaties) zijn ingesteld op -18°C of 4°C.
FIJNMAZIG DISTRIBUTIE NETWERK
Het distributie netwerk van Leen Menken is een fijnmazig netwerk. Dat betekent dat het net als haarvaten van je bloed overal komt. Dus elk postcode gebied in Nederland. Daarnaast levert Leen Menken twee keer in de week in België. De enige uitzondering die hier op geldt, zijn de waddeneilanden. Om daar een JUIZS pakket te bezorgen, zal er een overtocht gemaakt moeten worden. Dat kunnen wij wel additioneel regelen, maar zit niet in de standaard bezorging.
De pakketten die Leen Menken bezorgt, bezorgen ze met busjes die koelen/ en of vriezen. ’s Nachts rijden er vanuit het distributiecentrum in Zoetermeer een aantal vrachtwagens met de bestellingen naar verschillende hubs (overslaglocaties) in Nederland. Op deze hubs worden de goederen overgeladen in de busjes. Op de overslaglocaties is het overal 4°C of -18°C. De bezorger zet de laadbak in de bus, een half uur voor hij gaat laden, op de juiste temperatuur. Zo is het in de laadbak lekker koud op het moment dat de bestellingen worden ingeladen.
goed rapport cijfer !
Voor Leen Menken (en voor ons vanuit JUIZS natuurlijk ook) is het heel belangrijk dat de klanten tevreden zijn over de bezorging. Daarom meten ze de tevredenheid bij elke aflevering. Dat doen ze met een NPS score of Net Promoter Score. De NPS score verschilt enorm per branche, zo heeft de afvalbranche een gemiddelde score van -6 en logistiek een gemiddelde score van + 22. (Bron: Integron)
Leen Menken doet het verreweg een stuk beter dan haar logistieke collega’s, want haar gemiddelde NPS score is vanaf januari 2020 over al de klanten van Leen Menken +57. En er is zelfs nog beter nieuws voor JUIZS! Bij Juizs klanten ligt de NPS score op +60, dus zelfs iets boven het bedrijfsgemiddelde van Leen Menken. Hoe moet je nou die NPS score lezen? Een goed vergelijk is met Cool Blue, onlangs uitgeroepen als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. De NPS score van Cool Blue ligt op +68, dus wij zijn goed op weg om daar dichtbij in de buurt te komen.
Hoe gaat de bezorging in zijn werk ?
De avond van te voren voorafgaand aan je bezorging, krijg je een email vanuit Leen Menken. Ook ontvang je een Track & Trace link waarmee je real time je pakketje in de gaten kan houden. Wanneer de bezorger nog een halfuur van je verwijderd is, ontvang je een smsje met de exacte verwachte aankomst tijdstip. Ben je dan alsnog niet thuis, belt de bezorger jou en zet het pakketje voor je voordeur neer of bij de buren.