Zelf bezorgdatum kiezen
De meeste variatie in smoothies en sappen
Milieu verantwoordelijke fles
100% Troeploos

Word jij ook zo moe van de gezondheidstrend?

 In Blog

Ook al zou je het willen, je kan er niet omheen. Overal schreeuwt de huidige gezondheidstrend je toe…

Ook al zou je het willen, je kan er niet omheen. Overal schreeuwt de huidige gezondheidstrend je toe. Meer groenten en fruit; geen koekjes, chocolade en snoep en op z’n minst drie keer per week sporten. Lukt dit je allemaal niet? Dan doe je iets niet goed. We merken bij JUIZ~S steeds vaker dat mensen die hele gezondheidstrend nu wel een beetje zat worden.

Toch is het goed om op je gezondheid te letten, maar daar hebben we helemaal geen gezondheidstrend voor nodig! Gezond zijn kan ook gewoon met je bammetje pindakaas. En gezondheid hoeft ook niet alles of niets te zijn. Ben jij die hele gezondheidstrend inmiddels wel zat? Lees dan mee, want deze blog staat bomvol tips hoe je toch iets goeds kan doen voor je lichaam zonder extreem ‘gezond’ te hoeven doen.

  • Wist je dat drie keer per week 20 minuten sporten al voldoende is voor een gezondheidseffect? Heb je echt geen zin om jezelf elke dag naar de sportschool te slepen? Maak er dan een gewoonte van om 3x per week voordat je Netflix aanzet even een HIIT training van 20 minuten doet. YouTube staat er vol mee! Daarna plof je lekker op de bank met een kop thee, Netflix én een tevreden gevoel.
  • Heb je geen zin om iedere dag een salade voor je lunch in elkaar te flansen? Neem gewoon een paar belegde volkoren boterhammen mee naar je werk. Voor die extra vitamines stop je een JUIZ~S in je tas en neem je een bakje cherrytomaatjes mee naar je werk. Alle beetjes samen maken dat je stiekem eigenlijk best wel gezond eet, zonder dat je het doorhebt!
  • Heb je een zittend beroep? Dan is het belangrijk om regelmatig op te staan uit je stoel en even een klein loopje te maken, 2 minuten is al voldoende. Wist je dat je een hele dag zitten er niet uit kan sporten? De hele dag zitten, maar ’s avonds wel een uur sporten blijkt minder gezond te zijn dan regelmatig opstaan uit je stoel en alles lopend en/of met de fiets te doen. Zie ook deze infographic van het RIVM.
  • Ook slaap is van invloed op je gezondheid. Tik jij regelmatig die 8 uur slaap aan? Dan heeft dit een positieve invloed op je hormoonhuishouding en zal je overdag minder trek hebben in ongezonde, vette snacks. Aan het einde van de dag is de kans een stuk groter dat je niet teveel calorieën hebt binnengekregen en makkelijker een gezond gewicht kan behouden.
  • Sporten is een zware opgave als je jezelf iedere keer weer naar de sportschool moet slepen. De kans is groot dat je na een paar maanden de handdoek weer in de ring gooit. Maar heb je weleens verder gekeken dan de sportschool? Er is zoveel meer out there! De gouden sleutel tot het volhouden van sporten is het vinden van een sport die je zó leuk vindt dat je denkt “Yes, ik mag weer!”. Denk even niet meer aan uiterlijke resultaten, maar ga op zoek naar een sport die je écht leuk vindt. Zodra je die sport gevonden hebt, komen de fysieke resultaten vanzelf.
  • Creëer een leefstijl waar jij blij van wordt. Als je over het algemeen de goede dingen doet en zoveel mogelijk kiest voor groenten, fruit en volkoren i.p.v. witmeelproducten, dan kom je echt al een heel eind en kan je lichaam dat stukje chocolade of witte broodje heus wel aan. Uiteindelijk gaat het allemaal over het vinden van de juiste balans. En die balans is voor iedereen anders.

Met deze tips kan je de gezondheidstrend lekker aan je voorbij laten waaien. Trek je eigen plan, ga op zoek naar wat bij jou past en zorg dat dit je een goed gevoel geeft. Gezondheid moet leuk zijn, zodat je het ook op de lange termijn kan volhouden. Dus de volgende keer als iemand weer begint over chlorellapoeder of chiazaad? Lekker laten praten! Jij weet wat goed is voor jou.

Ook al zou je het willen, je kan er niet omheen. Overal schreeuwt de huidige gezondheidstrend je toe. Meer groenten en fruit; geen koekjes, chocolade en snoep en op z’n minst drie keer per week sporten. Lukt dit je allemaal niet? Dan doe je iets niet goed. We merken bij JUIZ~S steeds vaker dat mensen die hele gezondheidstrend nu wel een beetje zat worden.

Toch is het goed om op je gezondheid te letten, maar daar hebben we helemaal geen gezondheidstrend voor nodig! Gezond zijn kan ook gewoon met je bammetje pindakaas. En gezondheid hoeft ook niet alles of niets te zijn. Ben jij die hele gezondheidstrend inmiddels wel zat? Lees dan mee, want deze blog staat bomvol tips hoe je toch iets goeds kan doen voor je lichaam zonder extreem ‘gezond’ te hoeven doen.

  • Wist je dat drie keer per week 20 minuten sporten al voldoende is voor een gezondheidseffect? Heb je echt geen zin om jezelf elke dag naar de sportschool te slepen? Maak er dan een gewoonte van om 3x per week voordat je Netflix aanzet even een HIIT training van 20 minuten doet. YouTube staat er vol mee! Daarna plof je lekker op de bank met een kop thee, Netflix én een tevreden gevoel.
  • Heb je geen zin om iedere dag een salade voor je lunch in elkaar te flansen? Neem gewoon een paar belegde volkoren boterhammen mee naar je werk. Voor die extra vitamines stop je een JUIZ~S in je tas en neem je een bakje cherrytomaatjes mee naar je werk. Alle beetjes samen maken dat je stiekem eigenlijk best wel gezond eet, zonder dat je het doorhebt!
  • Heb je een zittend beroep? Dan is het belangrijk om regelmatig op te staan uit je stoel en even een klein loopje te maken, 2 minuten is al voldoende. Wist je dat je een hele dag zitten er niet uit kan sporten? De hele dag zitten, maar ’s avonds wel een uur sporten blijkt minder gezond te zijn dan regelmatig opstaan uit je stoel en alles lopend en/of met de fiets te doen. Zie ook deze infographic van het RIVM.
Recente blogs

Laat een reactie achter

0
webstation webdesign webdevelopmentwordpress webdevelopmentsnijboon carbonaradruk leven